HUF – streetwear częścią mody luksusowej

Szukaj
Szukaj
Ostatnie wpisy
HUF – streetwear częścią mody luksusowej

Nie można zaprzeczyć, że streetwear stał się częścią mody luksusowej. Kiedyś zarezerwowany dla skaterów, dzisiaj króluje na wybiegach podczas tygodni mody, tak samo często jak torebki Bottegi Venetty. Romans mody codziennej z high-fashion trwa już od kilku sezonów. Ta rewolucja w modzie oznacza, że ​​cenimy wygodę, bez konieczności rezygnacji ze stylu. Przedstawiamy markę HUF, której nazwa wywodzi się od ksywki założyciela. Keith Hufnagel stworzył jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek odzieży ulicznej. Warto ją znać!

Historia marki HUF

Hufnagel urodził się w Nowym Jorku i już w dzieciństwie wsiąknął w świat hip-hopu i skateboardingu. W latach 80. deskorolka nie wpisywała się w mainstream. Huf wraz ze swoją ekipą byli postrzegani jako wyrzutki, których lifestyle był niezrozumiały dla mas.

W 1992 roku Hufnagel przeprowadził się do San Francisco, miasta będącego w tamtych czasach stolicą deskorolki. Ta zmiana umożliwiła mu dalsze rozwijanie się w tym sporcie oraz ucieczkę od rutyny. Na desce zaczął jeździć zawodowo, dzięki profesjonalnym kontraktom, brał udział w ciekawych projektach i podróżował po świecie.

W San Francisco zrodził się zalążek HUF. Keith stworzył przestrzeń dla wszystkich miłośników skateboardingu i streetwearu oraz pierwszy sklep o nazwie Tenderloin District. Gromadził pod jednym dachem najbardziej „cool” marki, które ​wpisywały się w lifestyle skateboardingu. ​Miejsce cieszyło się popularnością, co skłoniło Keitha do stworzenia i wprowadzenia na rynek własnej linii odzieżowej HUF.  Marka łączyła w sobie DNA deskorolki, odzieży ulicznej oraz lifestylu skatów. W niespełna dekadę od momentu założenia, HUF przekształcił się w niezależnego producenta odzieży premium, obuwia i artykułów do skateboardingu.

HUF streetwear

Popularność oraz wierni fani marki wywodzą się z autentyczności brandu. Hufnagel wierzył, że „deska” jednoczy ludzi.  To styl życia wynikający z wyznawanych wartości przez osoby z różnych subkultur, a także artystów, muzyków i fotografów. Wykracza poza struktury społeczne i polityczne. HUF kieruje się ideą wyrażania siebie oraz swobodą indywidualności.

HUF – w Modivo

HUF to marka będąca poza głównym nurtem stylistycznym marek, które mieliśmy do tej pory dostępne w Modivo. To marka premium, porównywana do takich gigantów jak Off-White, Supreme, Stüssy, czy Vetements. Jako brand o zapleczu skateboardowym, oferuje unisexowe fasony i wzory. Konsekwencją jest brak części oferty, która byłaby przypisana stricte dla kobiet. Deskorolka jest ściśle wpisana w DNA HUF i widać  to wyraźnie po krojach, streetowym wzornictwie czy odniesieniach i nawiązywanym współpracom.

W pierwszych latach działalności, marka poza lokalnym rynkiem nie cieszyła się dużą popularnością. Z dzisiejszej perspektywy wiadomo już, że po prostu stylistyka, którą od początku wdrażał założyciel marki, wyprzedziła znacząco swoje czasy. Stylistyka jest stała, konsekwentnie utrzymywana od lat, a dzisiaj HUF jest w czołówce marek streetwearowych i to inne brandy śledzą ruchy HUFa, a nie odwrotnie.

HUF streetwear

Marka często współpracuje z innymi brandami. Nawet z pozycji europejskiego odbiorcy (który niemalże automatycznie odrzuca kolaboracje z brandami znanymi wyłącznie w USA) kolaboracji jest dużo i są one bardzo różnorodne.
Wśród nich pojawiły się np. kolaboracje z: Pulp Fiction, G-Shock, Thrasher, Obey, Budweiser, Bode, Real, Spitfire, South Park czy Pink Panter. Oprócz tego z artystami takimi jak: Snoop Dogg, Phil Frost, Hajime Sorayama, Blondie, Frazetta, czy Chief Keef.

Sprawdź ofertę marki HUF dostępną na Modivo!

 

Podziel się